⁉️بنظر شما بهترین روش برای مدیریت وزن و داشتن برنامه غذایی سالم چیست؟

  • admin
  • 30 نوامبر 2020
  • بدون دیدگاه

✅خودنظارتی بهترین ابراز در بهبود سبک زندگی افراد میباشد و در عین حال باعث میشود فرد در قبال رفتارهای خود پاسخگو باشد.

💭حالا بریم ببینیم این خود نظارتی به چه معناست؟

عبارت خود نظارتی یا self monitoring یک ویژگی شخصیتی است که به افراد انگیزه میدهد تا مهارت های رفتاری خود را تغییر دهند و قادر به تشخیص این باشند که در شرایط خاص چه چیزی برایشان مناسب تر است و به طور کلی یک مهارت اجتماعیست که بر روی نشان دادن رفتار اجتماعی موثر و مناسب با وضعیت تمرکز می کند و در حال حاضر استفاده از آن در روانشناسی، پزشکی ، علوم ورزشی و تغذیه و رژیم درمانی نیز گسترش پیدا کرده و به افراد کمک میکند با کمترین نیازمندی به افراد دیگر، مشکلات خود را مدیریت کنند.

❗️این مهارت مخصوص افراد خاصی نیست و همه ی افراد با تمرین مناسب و برنامه ریزی درست میتوانند به یک خود نظارتگر موفق تبدیل شوند.

⬅️مثلا ممکنه در اطرافتون افراد دیابتی که خیلی از رفتار های غذایی خود را کنترل کرده اند و طی یک بازه زمانی عادات جدیدی را جایگزین عادات گذشته ی خود کرده اند را دیده باشید.این عادات رفتاری نوعی خود نظارتی است که طی زمان توسط پزشک معالج در فرد ایجاد شده است.

📝یکی از راه های ایجاد خود نظارتی روش کاغذ و قلم است به این معنی که مثلا روزانه عادات غذایی خود را یادداشت کرده و هر روز سعی در اصلاح عادات اشتباه روز های قبل و جایگزینی آن با عادات جدید کنید.

💡اما روش ساده تری که وجود دارد استفاده از نرم افزار هایی است که با این هدف ایجاد شده اند و این نرم افزار ها علاوه بر راحت تر بودن امکان مقایسه  و ارزیابی را فراهم نموده اند و برخی از آنها نیز پا را فراتر گذاشته و خدماتی تخصصی را نیز ارائه میدهند که منجر به بالاتر رفتن کیفیت خود نظارتی شما میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.