۱۰علت عدمِ موفقیت رژیم ها

  • Admin
  • 12 دسامبر 2020
  • بدون دیدگاه

۱۰علت عدمِ موفقیت رژیم ها

 

۱-رژیم هایی که در آن وزن زیاد در مدت زمان کم از دست میدهید برای مدت کوتاهی موثرند و میتوانند آثار جبران ناپذیری بر سلامتی تان بگذراند.

۲-پیروی از رژیم های غیر اصولی و نامتعادل

۳-حذفِ کامل یک یا چند غذا از رژیم ها معمولا به تمایل شدید تر به خوردن آن و عدم پیروی از رژیم ختم میشود.

۴-رژیم های خیلی کم کالری باعث احساس دائم گرسنگی،ضعف،کمبود انرژی و حتی سوتغذیه میشود.

۵-نوع نگرش شما به رژیمتان نباید فقط متمرکز روی غذاهای ممنوعه بلکه باید درمورد انتخاب های غذایی سالم تر و بهبود سبک زندگی باشد.

۶-گرسنگی میتواند روی وضعیت خوابتان اثر بگذارد و خواب نقش مهمی در کنترل هورمون ها از جمله هورمون های تنظیم کننده ی اشتها دارد.کمبود خواب باعث بالا رفتن سطح هورمون گرسنگی(گرلین) و افت سطح هورمون سیری(لپتین) میشود.

۷-رژیم های غذایی فاقد مقادیر کافی پروتئین، کربوهیدرات و چربی های ضروری میتوانند بر سلامت هورمون ها و سلول های مغز تاثیر منفی بگذارند.شما میتوانید به دلیل کمبود کالری و مواد مغذی دچار نوسانات خُلقی و سردرد شوید.

۸-در طول رژیم نباید خود را بیش از حد وزن کنید و انتظار رسیدنِ سریع به وزن ایده آل تان را داشته باشید تنها کافیست اراده و عزت نفس خود را در راه رسیدن به هدفتان از دست ندهید.

۹-رژیم های غذایی وقتی بدون پشتیبانی، انگیزه و راهنمایی های مناسب باشد جذاب نیستند و ادامه دادن آن ها کار دشواری است.

۱۰-رژیم های غذایی به تنهایی کافی نیستند!سعی کنید سبک زندگی خود را تغییر دهید و از فعالیت بدنی ،هرچند اندک غافل نشوید.

 

🔷🔹یک رژیم غذایی سالم فقط یک رژیم نیست!یک روشِ سالم برای خوردن و سبک زندگی است که هدفی قابل دستیابیست و از نظر جسمی،ذهنی و عاطفی حمایتتان میکند و به شما کمک میکند حس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.