چگونه رژیم غذایی ضعیف به خطر بیماری کرونا ویروس کمک می کند؟

  • admin
  • 03 آگوست 2020
  • بدون دیدگاه

The New York Times, April 20, 2020

ناامنی غذایی و افزایش نرخ بیماری های متابولیکی به عنوان یک دلیل غالباً نادیده گرفته شده از خطر بیماری کووید و مرگ در میان آمریکایی های آفریقایی تبار، اسپانیایی ها و افراد در جوامع فقیر است. دکتر داریوش مظفاریان، رئیس دانشکده علوم و تغذیه دانشگاه تافتس آمریکا، بیان داشت: سلامت متابولیک ضعیف عامل ضعف سیستم ایمنی ناشی از بیماریهای قلبی عروقی، دیابت نوع II و سرطانهای مرتبط با چاقی است که بسیاری از آمریکایی ها را به خطر انداخته و به ویژه در مقابل ویروس کشنده کووید19 آسیب پذیر کرده است.

وی در مصاحبه ای گفت: “فقط 12 درصد آمریکایی ها فاقد فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت یا پیش دیابت هستند.” وی گفت: “آمار وحشتناک است، اما برخلاف کووید، آنها به تدریج اتفاق افتاده اند و مردم فقط شانه های خود را جمع کردند. با این حال، فراتر از سن، این بزرگترین عوامل خطر بیماری و مرگ در مقابل کووید 19 است. “

ویژگی های آنچه پزشکان به آن سندرم متابولیک می گویند (چربی اضافی در اطراف شکم، فشار خون، قند خون، تری گلیسیرید و کلسترول خون بالا) سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند و خطر ابتلا به عفونت، پنومونی و سرطان را افزایش می دهد. دکتر مظفریان توضیح داد: “همه اینها با التهاب در سطح پایین در بدن همراه هستند.

دستگاه گوارش بیش از 70 درصد سیستم ایمنی بدن انسان را تشکیل می دهد. افسوس که با توجه به محدودیت هایی که در حال حاضر در رفتن به خرید توصیه می شود، رفاه متابولیک بیشتر به خطر افتاده است، افزایش اعتماد به مواد غذایی کنسرو شده و بسته بندی شده سرشار از چربی، قند و نمک، به همراه استرس ها که باعث می شود برخی از افراد را وادار به مصرف “غذاهای فوری” که از نظر مواد مغذی در سطح پایینی قرار دارند بکشد.

در این شرایط توجه کافی به دسترسی به غذاهای سالم که می توانند سلامت متابولیک را حفظ کرده و از یک سیستم ایمنی قوی حمایت کنند، امری ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.