برای مبارزه با کرونا، ایمنی و التهاب را فراموش نکنید

  • admin
  • 04 آگوست 2020
  • بدون دیدگاه

The New York TimesMay 25, 2020

در حالی که اکثر افراد، روی فاصله اجتماعی، پوشش صورت، شستن دست ها و حتی قرنطینه تمرکز دارند تا در برابر ویروس کشنده کرونا، از خود محافظت کنند، تعداد معدودی نیز به دو عامل دیگر که از نظر ابتلا به عفونت کرونا و شدت بروز آن بسیار مهم هستند هم توجه جدی دارند.

این عوامل شامل مقاومت است، که باید تقویت شود، و التهاب است که باید سرکوب گردد. در اینجا ما روش های مشخصی برای کاهش التهاب به شما نشان می دهیم که از این طریق مقاومت در برابر این بیماری کشنده را تقویت می کند:

ورزش:

“ماهیچه اسکلتی به سیستم ایمنی بدن کمک می کند و باعث افزایش مصونیت شما خواهد شد.”

كسانی كه روزانه كمتر از 3000 قدم میزنند سطح التهاب بالاتری را نسبت به كسانی كه روزانه 10،000 یا بیشتر قدم میزنند دارند. عضلات اسکلتی پروتئین های کوچکی به نام میوکین ها تولید می کنند که با اثرات ضد التهابی، فواید سلامتی زیادی دارند. همچنین، ورزش به کاهش چربی بدن و افزایش قدرت سلولهای ایمنی بدون توجه به سن شما کمک می کند. یک بیمار 85 ساله که توده عضلانی بیشتری دارد، بهتر از کرونا بهبود میابد.

ورزش منظم همچنین می تواند خواب شما را بهبود بخشد، که می تواند التهاب را سرکوب کند.

کمتر غم وغصه بخورید:

این را هم باید در نظر داشت که «غم» یکی از زاده های «فکر» است، و بنابراین: «در این عالم کسی بی غم نباشد، وگر باشد، بنی آدم نباشد»!

در صورت اضطراب می توانید با استفاده از تای چی، مدیتیشن و یا … استرس را کاهش داده و ذهن و بدن را آرام کنید. از خوردن یک وعده غذایی بزرگ در اواخر روز یا مصرف کافئین بعد ازظهر خودداری کنید. شاید حدود یک ساعت قبل از خواب خوردن یک موز یا یک لیوان شیر گرم به شما کمک کند.

بزرگترین چالش سلامتی در طول بحران کرونا ویروس:

مصرف یک رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد مغذی و نگه داشتن کالری تحت کنترل برای بسیاری از افراد بزرگترین چالش سلامتی است. به نظر می رسد پختن برای بسیاری از افراد در خانه به یک سرگرمی محبوب تبدیل شده است، به ویژه کیک پزی و شیرینی پزی که یکباره و در قرنطینه محبوبیت زیادی پیدا کرده که از عواقب آن می توان به افزایش وزن و مصرف قند و آرد تصفیه شده اشاره نمود که افزایش حساسیت به ویروس را میتواند به دنبال داشته باشد. اضافه وزن و چاقی به خصوص چاقی های شکمی که باعث افزایش التهاب می گردند، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

توصیه های رژیمی:

گزارش های مربوط به ارتباط کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به عفونت شدید کرونا باعث شده است که برخی افراد اقداماتی را انجام دهند که در نهایت ممکن است سلامتی آنها را تحت تأثیر قرار دهد، مانند در معرض قرارگیری محافظت نشده در برابر خورشید، که می تواند منجر به سرطان پوست و مصرف بیش از حد آن شود. مصرف مقادیر زیاد مکمل ویتامین D نیز می تواند باعث علائم گوارشی شود. هر چند سطح نرمال ویتامین D خون، می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند، مقادیر بیشتر از 2000 IU ویتامین D-3 در روز برای افرادی که سطح نرمال ویتامینD دارند هیچ مزیت ایمنی بخش بیشتری ندارد.

غذاهایی که سرشار از ویتامین C هستند به عنوان مثال همه انواع مرکبات (پرتقال ، گریپ فروت ، کلمنتین و غیره)، فلفل قرمز، اسفناج، پاپایا و کلم بروکلی، و غذاهای سرشار از روی، از جمله دانه ها، محصولات لبنی، گوشت قرمز، لوبیا، عدس و آجیل را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.